26 juni 2015

Under mitt år som 16-åring

Jag har tidigare gjort inlägg där jag skrev vad jag har gjort för bokrelaterat under mitt liv. Den texten finns att läsa under fliken "Om mig" och nu ska jag uppdatera den med vad jag gjorde när jag var 16 år:

För det första så har jag läst mycket mindre det här året än tidigare. Jag har mindre tid till att läsa tyvärr, mycket tid går till skolan och mobilen. Det är väldigt synd att mobilen tar tid för det ger ingenting utan bara tar. 

En roligare grej som har hänt under året är att jag var på en av inspelningsdagarna för Cirkeln. Det var i juni 2014 (jag såg att det var exakt ett år sedan igår). Det var i Stockholm och först var jag på Disneys kontor och väntade. Sen åkte några bokbloggare och några vinnare till "Engelsforsgymnasium" och fick se när de spelade in och vara med Sara Bergmark Elfgren. Vi fick hålla oss i bakgrunden och vara tysta men det var coolt att se. Läs mer här.

Pojken i Guldbyxorna hade premiär på bio och Nordisk film som marknadsför den filmen hade en kampanj där några fick skänka 1000 kr till valfri välgörenhetsorganisation. Läs mer här om vilka jag valde att skänka till.

Sen var det dags för Bokmässan 2014. Det var förmodligen min lugnaste Bokmässa än så länge för jag gick mest runt bland montrarna och hade inte så mycket planerat. Jag hade en intervju med Ursula Poznanski som har skrivit Erebos och Saeculum. Den var inte på scen utan vi satt bara och pratade och så finns intervju att läsa på min blogg.

Jag har även skrivit mitt 1000:e inlägg på bloggen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.