27 mars 2015

"Svindel"

av Cat Clarke.

Förlag: Argasso förlag (Tack för boken!)
Sidor: 80 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 14-17 år
Övrigt: Väldigt lättläst! Boken ingår i serien Läsvänligt.

Handling: Anna är en ung tjej som ikväll ska hem till sin pojkvän Cam på en stor fest. De är det perfekta paret, eller rättare sagt Cam är den perfekta pojkvännen som alltid finns för Anna, hjälper henne eller aldrig blir arg trots att hon nästan prövar hur långt hon kan gå. Ikväll ska bli en speciell kväll men vad Cam inte vet är att Anna kysste en annan kille igår kväll.

Omdöme: En snabbläst, intressant bok. Det hinner hända väldigt mycket under bara 80 sidor och alla utvecklas. Allt är oförutsägbart och jag blev förvånad flera gånger. Man kan tro att det bara händer något mellan Anna och Cam men det är väldigt mycket som förändras runt om. Ett exempel är att en karaktär dör under kväll till och med...

Jag blev väldigt trött på Anna för jag tyckte hon var elak och barnslig. Hon var så oförstående och hon förstod inte att hon sårade. Men i slutet så tyckte jag om Anna mer, förmodligen för att hon utvecklades.

Betyg:


Nu är äntligen denna veckan över och jag har lite tid för bloggen och ta igen uppskjutna grejer. Så är det bara en vecka kvar och sen har jag påsklov. Det blir skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.