28 december 2014

4. En julfilm, som var en bok från början


I måndags så tittade jag på En julsaga som från början är en bok av Charles Dickens. Den finns i flera varianter som både film och berättelser men jag såg Disneys som gjordes 2009. Den är julig och fin! En snabb sammanfattning av handlingen från MoviezineEn ny tappning av Charles Dickens klassiska mästerverk som utspelas i London 1836. Den gamle mannen Ebenezer Scrooge, som inte tror på glädje och julmagi, får på julafton besök av tre spöken. 

Det är väldigt julig och den kommer bli en klassiker om den inte redan är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.