25 december 2014

1. En bok med snö/något juligt på framsidan



Efter ganska mycket letande hittade jag De utvalda: Tankeläsaren av Kristin Cashore. Katsa står på is, det snöar och i förgrunden är det snöflingor. Mycket i denna boken handlar också om när de vandrar i bergen där det är iskallt.

Här är en del av min recension:
Katsa är särling och har dödandets gåva. Hon jobbar åt kungen och dödar folk som inte gör som han säger. Men Katsa är god, och har startat Rådet: en grupp människor som försöker göra rätt i de sju rikena. På ett av Rådets uppdrag så slår hon ner en, för att han inte ska skvallra om att de räddar en kidnappad gammal kung. Det var något speciellt med killen, och Katsa såg att han också var särling.

Efter några dagar när hon är hemma igen så är också han där, och det visar sig att han är prins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.