31 oktober 2014

Harry Potter-tankar

Nu har jag kommit tillbaka efter en liten bloggpaus. Jag läste färdigt den sista Harry Potter delen för några dagar sen. Väldigt sent för att vara en storläsare men för några år sen ville jag inte läsa den och det har tagit lång tid att läsa hela serien när jag har massa andra böcker samtidigt. Jag började för ett och ett halv år sen.

Harry Potter och Dödsrelikerna tyckte jag helt klart var den bästa. Det var första gången som jag kände att HP var en nivå över alla andra böcker. Den var riktigt bra och jag läste typ 150 sidor per dag för att jag bara ville fortsätta och fortsätta. Så bra språk, så spännande, så bra gjord, så unik, så smart och så fängslande. Det är den första boken som jag känner är bättre än andra böcker som jag har gett 5/5 stjärnor, alltså förtjänar den 6 av 5.

Jag har också tittat på filmerna Harry Potter och Dödsrelikerna del 1 och 2 nu. De var bra men det var mycket som försvann som sänkte betyget. Bland annat så används osynlighetsmanteln säkert 15 gånger i boken och jag såg den aldrig i filmerna, det är liten detalj men man borde alltid följa böckerna så mycket som möjligt. Filmerna är bra men böckerna är såå mycket bättre. Jag tycker det är jättekul att det ska bli en trilogi som utspelar sig innan Harry Potter är född som kommer 2016. De filmerna baseras på Fantastiska vidunder och var man hittar dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.