9 juli 2014

Läst under bloggpausen

Nu är jag hemma efter att ha varit i Skåne och kan blogga igen. Jag brukar tidsinställa inlägg men jag hann inte innan och så borde jag spara mina inläggsidéer till de inläggen som jag ska tidsinställa under tiden jag är på språkresa. Det är bara lite mer än en vecka kvar och jag både längtar och är nervös.

Under de dagarna som jag har varit bortrest och inte har bloggat så har jag hunnit läsa en hel del. Jag läste ut Rädda mig inte! (del 2) och Bryta sönder (del 2,5 - det är en novell från Adams perspektiv) av Tahereh Mafi innan jag åkte. Jättebra båda två! Kanske skriver recensioner på dem, jag har inte riktigt bestämt.

Jag läste Annakarin Thorburns Jag biter i apelsiner i bilen. Jag har haft den hemma i över ett år men för någon vecka sen läste min mamma den. Hon gillade den väldigt mycket och då jag läste den också. Den var bra och väldigt snabbläst, men jag skriver mer om den i en recension.

Idag när jag var på stranden utan en bok läste jag två av novellerna som finns i MIX Förlags app Dötid. Jag har skrivit om den appen för länge sen. Det är en app med några av MIXs e-böcker och man fyller i hur lång tid man har på sig att läsa och får då en novell i lagom längd. Jag läste Du glömde nåt av Solja Krapu och I tunnelbanan av Ingrid Olsson. Jag gillade Krapus novell jättemycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.