30 juni 2014

Språkresa till Isle of Wight

Jag ska senare i sommar på språkresa till Isle of Wight, som är en ö i södra England, med STS. Jag bokade det redan i slutet av förra sommaren men nu börjar det närma sig och jag blir bara mer och mer nervös. Igår läste jag massa information om resan på STS hemsida och papper jag har, det gör mig mindre nervös när jag har mer koll på allt, och hittade då en länk till min blogg. De har en sida med länkar till bloggar som kommer skriva om sin språkresa och jag såg också att det har kommit en del läsare därifrån. Kul!

Jag gör det nästan bara för att bli bättre och säkrare på engelska, och så tror jag att det kommer vara väldigt kul också! Jag kan engelska egentligen men när jag ska prata så blir det som en spärr. Jag tror och hoppas att det försvinner efter att vara tvungen att prata engelska i tre veckor.

Engelska är ju väldigt viktigt att kunna och det blir mycket roligare om man känner sig säker. På Bokmässan i höst ska jag intervjua Ursula Poznanski som är från Ungern, tror jag, och det blir på engelska. Då vill jag känna mig säker. Jag hade inte vågat det just nu men jag har ändå tackat ja, så man får hoppas att jag utvecklas under resan.
När jag var i London i höstas.

Themsen och Big Ben.

Det var inte finaste vädret när vi var där, det var samtidigt
som det var en kraftig storm i andra delar av England.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det blir det förhoppningsvis! :D

      Radera
  2. Åh du kommer få så roligt på språkresan :) Jag åkte själv på språkresa med STS när jag var 15 år och minns det som om det var i går. Hade tänkt åka till Isle of Wight men det blev Torquay, som också ligger på englands sydkust, istället. Bland de bästa veckorna i mitt liv! Undervisningen kändes som en så liten del och efter "skolan" var det massor med aktiviteter eller så satt man i parken eller gick på stan med sina nyfunna vänner. Jag var jätte nervös innan resan eftersom jag aldrig rest iväg så långt utan mina föräldrar eller någon kompis, men det gick jätte bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Torquay var en av orterna som jag valde mellan.

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.