3 januari 2014

Finalisterna i Bokbloggarnas litteraturpris


  • Jessica Kolterjahn - Den bästa dagen är en dag av törst 
  • Sara Lövestam - Hjärta av jazz 
  • Mikael Fant - Vattnet i mars 
  • John Green - Förr eller senare exploderar jag
  • Jonas Gardell - Torka aldrig tårar utan handskar: 3. Döden
  • Jonas Gardell - Torka aldrig tårar utan handskar: 2. Sjukdomen
  • Lena Andersson - Egenmäktigt förfarande
  • Carol Rifka Brunt - Låt vargarna komma
  • Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg - Nyckeln
  • Therese Söderlind - Välkommen mot Bålberget

Nu har finalisterna för Bokbloggarnas litteraturpris presenterats. Jag har skrivit ett inlägg om vilka jag nominerade för ett tag sen. Detta är de som fick flest nomineringar och nu ska de som nominerade förra året rösta på tre stycken.

Jag kommer rösta på Låt vargarna komma, Nyckeln, och Förr eller senare exploderar jag. Det är de enda som jag har läst av dem och Låt vargarna komma har jag bara börjat på än så länge. Cirkeln vann för två år sen så på ett sätt tycker jag inte att Nyckeln ska vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.