27 november 2013

X Publishing, Forma Book Blog Award och Kulturambassadör

Här är ett blandat inlägg om nyheter och vinnare. Jag börjar med den tråkigaste och tar roligare och roligare.

  • Idag gick X Publishing ut med att de ska läggas ner för att det är svårt att hålla igång ett litet förlag och det gick ut på deras hälsa. Jag tycker det är väldigt tråkigt för det är ett av mitt favoritförlag och jag var ju till och med i deras grupp XIX, som fick läsa manus som kanske skulle publiceras efter lite av vad vi tyckte. Fast jag har hann bara läsa ett manus och det var för något år sen. Man kan läsa deras inlägg om beslutet här.
  • Igår presenterades vinnarna i Augustpriset och i barn- och ungdomskategorin så vann Ellen Karlsson. Jag har inte läst hennes barnbok men jag vet vem det är. Hennes syster, Ylva Karlsson, blev också nominerad till Augustpriset för några år sedan med boken Skriv om och om igen. Ylva var ledare för skrivarlägren jag var på för några år sedan.
  • Vinnarna i Forma Book Blog Award presenterades också nyligen och Marcus som är en av bloggambassadörerna är Årets bokblogg 2013. Väldigt kul!
  • Sist men inte minst så har jag blivit en av Smålands musik & teater (SMOT) kulturambassadörer. Det är ungefär 800 stycken som är det och det är att man får information vad som händer på kulturhuset Spira och kan göra reklam eller bara ta informationen själv och så får man lite förmåner. På lördag ska jag och några kompisar på en dansföreställning som jag skriver om då.
En kort intervju i mejlet till ambassadörerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.