21 oktober 2013

Nominerade och nominera!

Idag presenterades Augustprisets nomineringar och här under är nomineringarna för barn- och ungdomsböcker. Om du vill se nomineringarna i de andra kategorierna så finns det på deras hemsida.
  • Anna Höglund: Om detta talar man endast med kaniner
  • Sara Kadefors: Lex bok
  • Ellen Karlsson och Eva Lindström: Snöret, fågeln och jag
  • Frida Nilsson: Jagger, Jagger
  • Klara Persson: Maximilian och minimalian
  • Lena Sjöberg: Cirkusloppor på luffen
Jag har inte läst någon av dem än, men jag ska läsa och recensera Lex bok så fort som möjligt. Det var fler barnböcker än t.ex. förra året, och det tycker jag är lite synd för jag tror Lex bok är den enda ungdomsboken. 

Författaren Ylva Karlsson var en av ledarna för de skrivarläger som jag var på för några år sedan, och hennes syster Ellen Karlsson har nu debuterat och blivit nominerad för Snöret, fågeln och jag. Jag tycker den verkar bra, så jag hoppas hon eller Sara Kadefors vinner. 
___________
Forma Books Blog Award har nu kommit tillbaka och man kan nominera i de tre kategorierna Årets bokblogg, Årets bokrecension och Årets nischade bokblogg. Forma Books Blog Award är verkligen det pris som jag skulle bli gladast att vinna! Man kan läsa mer om tävlingen, juryn och nominera här tills den 31 oktober. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.