24 oktober 2013

Day 11 – A book you hated

Så svårt...! Jag slutar läsa böckerna som jag inte gillar, om jag inte är tvungen att läsa dem men det är oftast inte böcker jag hatar. Det finns oftast något som är bra, även om den inte passar just mig.

I början av 2013 läste jag BITZ - Coola tjejers klubb av Ellen Holmboe som är en väldigt lättläst och kort bok, som jag läste färdigt fast jag verkligen inte gillade den. Jag tyckte de tjejerna som den handlade om kändes väldigt overkliga och inte realistiska. Ibland kändes det som de var fem år och ibland 15 år, och jag tror de skulle vara typ 12 år. Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad den handlade om, men jag har för mig att den handlar om några tjejer som ville vara tuffa och gör "coola" grejer som bara blir patetiskt. Det är en av de böcker som jag har gett bara 1 av 5 stjärnor och som jag faktiskt har läst ut, men jag hatar den inte egentligen.

Det är nog lättare att hata en bok om man tycker värderingarna är fel än att till exempel hata handlingen eller språket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.