9 september 2013

Tag: 5 frågor

Jag blev taggad av Pia på Bookrelated med den här lilla taggen.

1. Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig till att börja blogga? Jag läste ett reportage om bokbloggar och en intervju med Matilda från Matildas läshörna i tidningen Barnens Bokklubb (Jag ska faktiskt vara med i nästa nummer av tidningen, och för andra gången!).

2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
Det mesta har ju något med böcker eller läsning att göra, och sen skriver jag om det som jag tycker är intressant. Om jag inte har något speciellt att skriva så har jag också en lista på saker som jag har tänkt att blogga om.

3. Vad vet de flesta inte om dig? 
Det finns nog en hel del som ni som "bara" läser min blogg inte vet, jag skriver oftast inte vad jag gör eller annat från mitt liv. Men jag kommer inte på något tillräckligt bra som svar på frågan men en liten lista på onödiga grejer:

  1. Jag gillar inte att ta spruta (kom bara på det för att jag gjort det idag, och det känns ibland när jag skriver).
  2. Jag ska på språkresa nästa sommar. Jag tycker engelskan är det svåraste ämnet, och jag känner mig inte så säker när jag pratar det, men den senaste året har jag gjort mycket för att bli bättre på det. Läst böcker på engelska, boka språkresa och vara noggrannare med engelskan. 
  3. Jag har redan två prov veckan efter Bokmässan, plus inlämning och jag kommer vara borta onsdag-söndag under Bokmässan. Och jag kommer vara såå trött under mässan, nervositet för intervjuer, nya intryck och bara att gå runt där inne! 
  4. Jag går på orientering en gång i veckan, och nu har det varit tävlingar en gång i veckan också. (Men jag brukar komma bland de fem sista, så det är inget jag satsar så mycket på.)

4. Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Om man menar klädstil: färgglad, rund krage (<3 a="" ett="" har="" href="https://weheartit.com/bokugglan" jag="" m="" nstrat.="" och="" target="_blank">WeHeartIt-konto
 där jag ofta "hjärtar" kläder och annat jag gillar, och där ser man att mycket liknar varandra.
Bokstilen är ungdomsromaner, svenskt och humoristiskt-men-sorglig-handling.

Några bilder jag gillat på WeHeartIt för ett tag sen.

5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Läsa och andra grejer på internet, som mejl, läsa bloggar och sånt.

Nu ska jag egentligen tagga 5 andra, men jag orkar inte det idag. Men svara gärna på de här frågorna på din blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.