8 september 2013

Day 08 – Most overrated book

Innan läste jag inte de mest hypade böckerna, som t.ex. Cirkeln, Hungerspelen och Harry Potter men nu när jag har läst dem, så visar det sig ju att de är bra! Så oftast när böcker är populära så är de läsvärda, har jag nu lärt mig.

Men Pojkarna av Jessica Schiefauer som vann Augustpriset för något år sedan är ganska populär och många tycker om den. Det är en av de sämsta böckerna jag har läst ut, så den tycker jag är overrated. 

Jag gillade den inte för jag tyckte den var konstig, svår att förstå och overklig. Men jag är sugen på att läsa Jessicas första bok, Om du var jag. Jag tror den har en handling som är lite mer i min smak.

4 kommentarer:

  1. Kunde inte hålla med dig mer, boken är SÅÅÅ konstig!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äntligen någon som håller med! :D

      Radera
  2. Å vad skönt att du också tycker det, jag trodde det var jag som var konstig.
    Var i jakt på bra böcker för länge sedan (när min TBR lista inte innehöll 1000000000000... böcker) och såg den där och att den hade vunnit Augustpriset. Men det är typ det sämsta jag läst, bläää

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.