8 juni 2013

"Stjäla the show"

av Emmy Abrahamsson.

Förlag: Rabén & Sjögren
Sidor: 313 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 13-16 år
Serie: Detta är andra delen. Första delen, Only väg is upp, har jag recenserat och den tredje och sista delen Make it stort kommer i höst, tror jag.

Handling: 
Filippa har nu börjat på den bästa scenskolan i London. Hon får kompisar och till och med en pojkvän som går sista året. Men det är inte så kul som hon trodde det skulle bli, hon får bara småroller och det mesta av tiden lär de sig helt onödiga grejer, som att prata genom sitt knä.

Boken utspelar sig under hennes tre år på skolan, och Filippa har det både bra och dåligt.

Omdöme:
Jag var väldigt sugen på att läsa den här efter att jag läst Only väg is upp, som jag gillade men jag tyckte var lite seg ibland. Jag tycker liknande om den här, den är riktigt bra och intressant men jag tycker det fattas något.

Jag tycker karaktärerna är väldigt bra beskrivna och jag gillar speciellt Filippa. Hon känns väldigt verklig och trovärdig.

Betyg:

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag undrar om du vet var man kan hitta sådana här listor som man ska följa varje dag som handlar om böcker. T.ex. det kanske står från 1 - 10. Och då börjar man med det som står på ett. Sedan nästa dag så gör man det som står på två.

    Hoppas att du förstår vad jag menar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår men jag vet inte var man hittar sådana. Jag letade efter sånt för något år sen också, men jag tror inte jag hittade någon bra.

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.