18 juni 2013

"Förgiftade äpplens klubb"

av Lily Archer.

Förlag: Natur & Kultur (Tack för boken!)
Sidor: 298 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 13-16 år

Handling: Reena, Molly och Alice har alla en elak styvmamma. De är väldigt olika annars men de går på samma internatskola och skapar klubben Förgiftade äpplens klubb, och blir kompisar. Dagarna till familjehelgen, som ingen av dem längtar till, rusar fram. Och efter det är det snart dags för Thanksgiving. Under den helgen planerar de att hämnas på sina styvmammor.

Omdöme: Jag kommer ihåg denna boken från 2008, när den kom, men jag läste den aldrig. Nu när den kom som pocket och jag hörde om den igen tyckte jag den verkade lite intressant men jag hade nästan inga förväntningar på den. Men den var jättebra!

Jag gillar speciellt alla karaktärer, det fanns "en av varje sorts människa" och man fick se det från allas perspektiv. I början tyckte jag det var svårt att hålla reda på vilken av tjejerna som hade vilken familj men efter ungefär 100 sidor så satt det.

Den flöt på jättebra och jag ville fortsätta läsa hela tiden.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.