9 april 2013

Veckans bloggambassadör


är Suzann som bloggar på Suzann Sexeducator.

Läste du mycket som ungdom?
Jag läste mycket som barn och ungdom. Min pappa läste Fem-böckerna av Enid Blyton för mig även efter jag kunde läsa och de har betytt otroligt mycket. Jag var också en återkommande besökare på Mora Folkbibliotek.

Vilken är din favoritungdomsbok?
Jag älskade böckerna Kram, Puss och Love Love Love av Hans Eric Hellberg när jag var tonåring. Har några sönderlästa exemplar hemma som jag inte haft hjärta att göra mig av med.

Favoritförfattare som skriver ungdomsböcker?
Jenny Jägerfeld är min nuvarande favorit. Ingrid Sandhagens och Christina Wahldéns ungdomsböcker har betytt mycket för mig och en av mina söner.

Läser du ungdomsböcker, nu när du är vuxen?
Absolut, jag gillar ungdomsböcker och läser en del ungdomsboksbloggar för att få inspiration att hitta spännande läsning.

Är det någon bok som du önskar att du hade läst när du var tonåring?
Jag önskar att jag läst Världens viktigaste bok - Boken om kroppen, sex och relationer av Nathalie Simonsson , för unga i åldern 10-13 år men den passar äve
n de som är äldre. Jag hade behövt få veta att det är viktigt att kunna få vara sig själv, att få bli kär i vem man vill och att själv få bestämma över sin kropp. Dessutom är det fantastiska bilder i boken som är lika viktiga som texten.

2 kommentarer:

  1. Heej, Jag heter Winnie (Winonah) och har just skapat en bokblogg.. Jag har läst din ganska länge nu och undrar om du skulle kunna tipsa eller kolla in på min bokblogg..

    Info om mig ser du i första inlägget.
    Kram!

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.