16 mars 2013

"The perks of being a wallflower" - Filmen

Igår passade jag på att kolla på filmen som är baserad på Wallflower (Min recension). Jag har velat titta på den jättelänge och igår blev det av.

Handling: Charlie börjar high school och träffar Sam och Patrick som är två år äldre. Charlie har varit en "wallflower" (som de hade översatt till "murblomma", och det passar inte tycker jag). En wallflower är en som tittar på och inte deltar. Men när han får nya vänner förändras han och blir nästan populär. Charlie är väldigt fundersam, och speciell. Han tänker bara på andras bästa, och inte på sig själv så mycket.

Handlingen är svår att beskriva, och jag tror filmen blir ännu bättre om man inte vet allt som kommer hända.

Omdöme: Jag tycker, som de flesta som läser mycket, att boken är bättre än filmen, men de har lyckats väldigt bra! Jag kan faktiskt inte komma på något som inte finns i filmen men i boken. Jag tycker också de har valt skådespelare väldigt bra, speciellt huvudpersonerna. Än av de bästa filmer som är gjorda från en bok, tycker jag.

Du kan se hela filmen här under gratis, från Swefilmer.
 

4 kommentarer:

  1. Jag tycker också att de har lyckats med filmen väldigt bra. Men kan ju bero på att författaren och regissören är samma person ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken kul blogg du har!
    Har nog hört talas om dig/ din blogg!
    Vad kul att det går så bra för dig och så,
    häftig är du.
    Är du intresserad av foto? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D

      Nja, jag tycker det är kul att fota, men jag gör det inte så ofta. :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.