14 mars 2013

Bokbloggsfrågor


Feelgood-bibliotekarien har tänkt på att bokbloggare borde gå ihop och samarbeta och har därför gjort en liten enkät. Här förklarar hon mer. Jag tycker verkligen att vi ska samarbeta och är därför med på enkäten.

1. Varifrån bloggar du? (Jag önskar mig en bokbloggarkarta, därav frågan)
Jönköping.

2.  Förslag på hur vi bokbloggare skulle kunna samarbeta mer och bättre med varandra?
Det är redan många som länkar till varandra och det är ju väldigt bra! Annars tycker jag att man kan göra olika projekt, där man väljer ut vissa eller att alla kan vara med t.ex. Bokbloggsgänget som jag hade förra året.

3. Förslag på hur vi skulle kunna samarbeta med bibliotek och/eller förlag?
Detta tycker jag redan de flesta förlag och bokbloggare är väldigt bra på! Däremot tycker jag att fler event/träffar kan vara utanför storstäderna.

4. Beskriv dig själv i form av en befintlig eller påhittad boktitel! 
Denna frågan har jag fått någon gång innan, och jag tycker den är så svår! Men det finns en bok som heter Tova, men det beskriver inte mig direkt...

5. Vad vill du veta om mig och andra bokbloggare? Lägg till din egen fråga här och skicka utmaningen vidare till en bokbloggare som du är nyfiken på. 
Jag har tänkt på ifall bloggar är på väg bort. Tror du att bloggar kommer försvinna snart, och vad är det nya som kommer?

2 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du svarat! Nu kommer Jönköping med på bokbloggarkartan :-)
    Som svar på din fråga så trodde jag för något år sedan att bloggarna var på väg bort. Kanske för att jag själv ledsnat lite, och för att facebook tog över allt mer. Men nu tycker jag att bloggarna har fått en revival. De behövs ju de också.
    Så jag tror att de lever vidare vid sidan om Pinterest och videobloggar. Bilder och film verkar ju bli allt viktigare och få större plats i media. Har du videobloggat? Skulle du vilja? Jag funderar på att testa...den dag blogglusten infinner sig samtidigt som jag ser lite pigg ut...så vi får väl se :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag videobloggade i sommar några gånger men nu har jag inte gjort det sen dess... Jag har tänkt börja igen men det blir aldrig av.

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.