8 januari 2013

Repost: "Zäta och den spårlöst försvunne"

Jag har nyss skrivit en lång recension som kommer visas på en annan blogg om några veckor, och jag visste inte riktigt vad jag skulle blogga om idag, så jag publicerar om en gammal recension från 2009. Jag gillade serien om Zäta så att jag till och med skickade ett brev till författaren, Elsie Petrén så böckerna är riktigt bra för 10-12-åringar.

Jag ska skriva en recension av boken "Zäta och den spårlöst försvunne".
Titel: Zäta och den spårlöst försvunne
Författare: Elsie Petrén
220 sidor inga bilder

Mitt i natten kommer Felix till Zäta. Han säger att hans pappa har varit borta i 2 dagar. Zäta som vet att Felix pappa har varit på fängelse tror att han bara gjort något brottsligt. Men när hon får veta hur orolig Felix är bestämmer hon sig för att hjälpa honom. Efter några dagar försvinner också Felix själv. Vilka är de som har förföljt Zäta i den röda bilen? När Zäta använder sin speciella förmåga klarar hon till slut av att lista ut vilka tjuvarna är.

Denna boken får 4 av 5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.