4 januari 2013

"En hamsters dagbok - Edward 1990-1990"

av Mariam och Ezra Elia.

Denna boken är väldigt lättläst och kort och jag läste den idag. Den handlar om en hamster som skriver om sitt liv i buren. Hamstern är ironisk och väldigt rolig. När det kommer två andra hamstrar i buren, och Edward börjar se lite mening med livet, så dör tyvärr de båda inom kort. Och Edward deppar ihop igen.
Egentligen är det en lite sorglig bok men väldigt rolig!

Jag vet inte riktigt om man kan kalla detta en recension, men i alla fall ett litet omdöme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.