2 januari 2013

Apelsinskalare eller bokhållare?

Jag fick, som de flesta andra en orange plastgrej av Bonniers bokklubb i reklamen för några dagar sen. Jag har också kvar en grön likadan från förra året. På vissa bloggar och på Facebook har det gått "rykten" om att det är en apelsinskalare, men det är det inte. Det är en "bokhållare" så att man kan hålla boken öppen med en hand. Jag har inte använt min gamla någon gång "på allvar" för det känns inte som det behövs.

De som tror att det är en apelsinskalare borde väl tycka det är konstigt att Bonnier skickar något som inte har med böcker att göra.

Jag sökte på Google nu på apelsinskalare och så hittade jag den här sidan, som man kan läsa på bilden här under. Tryck på bilden för att den ska bli större eller gå in på sidan här.
Det är en exakt sådan som jag har, så jag var tvungen att prova och det funkade lite, fast jag fick använda händerna också (som på gammalt hederligt sätt...).

Men jag tror det är en bokhållare, för det är ju Bonnier som skickat den,



10 kommentarer:

  1. Haha, jag var faktiskt en av dem som funderade på varför Bonnier skickat en apelsinskalare... men med tanke på att jag fick ett tomteskägg när jag beställde dammsugarpåsar så, why not? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har också skrivit om de där idag! Det finns en variant till. Se foto här: http://www.boktjuven.com/2013/01/vilka-sokord-tog-dig-till-boktjuven-2012.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den andra varianten kanske funkar bättre ;)

      Radera
  3. Haha, googlade och hamnade här efter att vi fått plastbiten i brevlådan. Jag är efter ditt inlägg mer övertygad om att det är en apelsinskalare, eftersom den har en vass pigg och den är böjd vilket gör den svår att balansera på boksidorna. Men det konstigaste är att de skickar med någonting utan att berätta vad det är! :)
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är konstigt att de inte skriver något om den! :)

      Radera
  4. Hej Tova!
    Jag tror nog faktiskt att det är en apelsinskalare... Jag har en likadan sedan tidigare. De är ypperliga att "knäcka" skalet på apelsinen med. Fast ditt påhitt att hålla boken med den är ju det bästa alternativa användningsområdet jag hört talas om hittills! :-)

    Jag hittade till din blogg när jag letade efter ungdomar som läser böcker. Jag har skrivit en bok och har börjat lägga ut den i delar på min blogg. Du får gärna läsa om du vill.

    Önskar dig ett härligt 2013!
    Ha det bra!
    Hälsningar
    Charlotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! :)

      Jag ska gå in och läsa lite :)

      Radera
  5. vi ska sikriva en recension i svenskan i skolan. Skriv den åt mig?

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.