31 december 2012

Tillbakablick

Förra året vid den här tiden satt jag vid datorn och höll koll på placeringen av Årets boktipsare 2011. Det var röstning och de fem första kom med i nästa del av tävlingen. Jag var på femte plats och hade ganska mycket mer poäng än sexan så jag trodde att jag skulle gå vidare. Röstningen stängdes om några timmar.

På kvällen, halv tolv ungefär, hade vi gäster men jag smet iväg till datorn lite för att se ställningen. Hon som låg sexa hade nu gått om mig så att jag inte skulle gå vidare längre! Jag ville verkligen gå vidare så jag försökte samla några snabba röster här på bloggen och Facebook, och jag lyckades!

Här på bilden kan man se prisceremonin någon månad efter. Hon bredvid mig, som blir intervjuad, vann och vinsten var 100 valfria böcker. Hon som intervjuar är Grynet och på andra sidan om mig står tjejerna från Tonårsboken och Matilda från Matildas läshörna. I publiken satt bl.a. författarna Nina Hemingsson, Sara Ohlsson (i prickig kjol) och Johan Unenge.

Du kan läsa om det som jag har skrivit om det i denna kategorien.

2 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.