5 december 2012

"Som Zlatan fast bättre"

av Niclas Christoffer.

Förlag: Hoi förlag
Sidor: 155 sidor
Ålder: 13+

Handling: Simon flyttar till Skåne och börjar på fotbollsgymnasium. Där är han den enda som inte har magrutor och han bestämmer sig för att börja träna oftare och effektivare. Han ändrar också sin syn på mat, och det gör att han får ljuga flera gånger för sin pappa..

Omdöme: Väldigt bra att det står om en kille som har ätstörningar, för annars är det mest om tjejer. Bra skriven, och ganska lättläst. Jag tycker det bra om det handlar om mycket mer än bara fotboll, som vänner, kärlek och familj.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.