17 november 2012

"Familjen Bliss magiska bageri"


av Kathryn Littelwood

Förlag: Alfabeta (Tack för boken!)
Sidor: 271 sidor
Ålder: 10-13 år

Handling: Familjen Bliss har en kokbok full med mystiska recept som hjälper folk om de har några problem, fast kunderna tycker bara att bageriet har extra goda bakverk. Föräldrarna får ett uppdrag av presidenten att hjälpa dem, och det är första gången de ska lämna barnen, och kokboken. Barnen har aldrig fått baka något magiskt och har lovat att inte göra det nu heller, men så kommer moster Lily och säger att hon kan hjälpa till. Men varför har de aldrig hört att de har en moster...?

Omdöme: Ganska bra och rolig. Jag kanske är lite för stor för den här boken egentligen men den är spännande och mysig. Karaktärerna kändes väldigt verkliga och jag gillade speciellt Rose.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.