9 september 2012

"Het"

av Åsa Anderberg Strollo, Gunnar Ardelius, Lisa Bjärbo, Inti Chavez Perez, Manne Forsberg, Martin Jern, Jenny Jägerfeld, Sara Ohlsson, Ingrid Olsson och Jessica Schiefauer.


Förlag: Gilla böcker (Tack för boken!)
Sidor: 245 sidor
Ålder: 14+

Handling: Alla författare jag skrev där uppe, har skrivit varsin novell i denna antologin. Boken är beskriven som Tio författare Tio noveller Tio heta sitationer.

Omdöme: Det är svårt att skriva vad jag tycker om den, för det är ju så många författare, så vissa noveller är bättre än andra men generellt är den jättebra! De två bästa novellerna tyckte jag var de av Manne Forsberg och Lisa Bjärbo. Det var en bra idé att göra en antologi för ungdomar, tycker jag.

Betyg:






2 kommentarer:

  1. Varför är den bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bra för att den var unik, jag har inte läst något liknande för ungdomar innan... :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.