10 september 2012

"Halva min måne"

av Anna Granström.


Förlag: Alligator Förlag (Tack för boken!)
Sidor: 304 sidor
Ålder: 15+
Övrigt: Anna är egenutgivare, så om man vill ha boken signerad kan man köpa den direkt av henne och då får man det bästa priset men den finns på Bokus & Adlibris också. Här finns mer info

Handling: När Ida är på semester i Karibien vill hon aldrig åka hem, det känns som hennes hem redan. Men hon är tvungen, men efter ett år flyttar hon dit och lever med Luis som var hennes sommarflirt under semestern.
Ida blir blind av kärlek till både Karibien och Luis så hon bryr sig inte att Luis både dricker och tar droger.

Omdöme: Jag lärde mig väldigt mycket om Karibien som jag inte hade en aning om och Ida, huvudpersonen, kändes väldigt verklig. Beskrivningarna i boken var bra skrivna och jag fick tydliga bilder.
Texten i boken var ganska liten, och då tycker jag tyvärr boken blir jobbigare att läsa.

Betyg:

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag är en tjej på 14 vårar som också älskar böcker! Kolla jätte gärna in min blogg! skulle bli sjukt glad! Vi kanske skulle kunna länka varandra?
    xoxoxo

    Såg det du skrev ovanför vad du borde läsa och jaghar såklart massa tips... Det här är första gången jag går in på din blogg faktiskt, så jag vet inte riktigt vilka böcker du har läst, men här är lite tips:

    1. VA, (vampire acedemy) serie
    2. systrar i jeans, serie
    3. persiko sommar, serie
    4. Fallen ängel, serie
    5. alla böcker av Sarah Dessen... ex: mitt perfekta liv mm'
    6. 4 dagar och fyra nätter
    7. En liten hatt affär runt hörnet

    skriver mer om jag kommer på!
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kollar din blogg ;)

      Av de böckerna du tipsade om har jag bara läst böckerna av Sarah Dessen. :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.