13 juli 2012

"Jag vill bara att du gillar mig"

av Ingrid Olsson.


Förlag: Rabén & Sjögren
Sidor: 178 sidor
Ålder: 13+

Handling: I varje kapitel är det en ny som berättar, det enda de har gemensamt är att de går i samma gymnasieklass. Alla har de egna problem och drömmar. Det handlar bland annat om Hannes som alltid babblar, Katja som tycker hon ser ut som ett päron, Sofi som bara vill vara ensam och Anderas som inte kan sluta tänka på en kille i badhuset.
Omdöme: Fast det handlar om olika personer hela tiden så har det en röd tråd med en lärare som kommer försent. Jag tyckte det var lite svårt att komma ihåg alla namn och förstå i början. Jag tycker Ingrids andra böcker har varit mycket bättre, "Ett litet hål i mörkret" som hon skrev för ganska länge sen är en av de bästa böckerna jag har läst.
Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.