5 februari 2012

Författarbrev med Sara Ohlsson. Del 1

Jag skickade ett mejl till Sara Ohlsson, eftersom hon vann omröstningen, med några frågor som ni valde. Och nu har hon svarat så här kommer hennes brev :D Jag delar upp det i två delar för det är ganska långt... :)

Foto: Annika Goldhammer
Här kommer mina svar. Tack för att ni ville fråga just mig, jag är mycket smickrad!
Jag skickar med en bild, det är Annika Goldhammer som har tagit den.
Kram /Sara

Läsde du mycket när du var liten? Ville du blir författare när du var liten, om inte vad ville du bli?
Ja, jag har nog alltid läst ganska mycket.
När jag var riktigt liten ville jag bli sångerska (antagligen mest för att det verkade roligt att vara känd, och sjunga var det enda som jag förstod att kända människor kunde göra). Sen har jag velat bli en massa olika saker i olika åldrar, men jag var nog nästan vuxen när jag började tänka att jag verkligen, verkligen ville bli författare.

Fick du nej från något förlag när du skickade in "Jag är tyvärr död, och kan inte komma till skolan idag?
Nej, jag skickade bara till Gilla böcker och de ville ha den. Väldigt lyxigt!

Kommer du skriva någon mer bok för ungdomar?
Ja, det tror jag säkert. Men jag vet inte när eller om vad.

Har du läst Harry Potter, vad tycker du om den?
Ja, jag har läst hela serien och tyckte mycket om den.

Läser du någon bokblogg?

Jag läser nästan inga bloggar alls regelbundet. Men jag googlar ofta böcker och då hamnar jag på olika bloggar och kan fastna i flera timmar. Och så brukar jag titta på Bokhora när jag letar efter något särskilt.

Fortsättning kommer imorgon...

2 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.