4 januari 2012

"Hoppas"

av Åsa Anderberg-Strollo.


Förlag: Gilla böcker
Sidor: 270 sidor

Handling: Jonna orkar inte vara kvar hemma, så hon rymmer till Stockholm. Där ska hon skaffa jobb och bostad tänker hon, men så blir det inte riktigt... Det är faktiskt inte så lätt att vara hemlös heller! I Stockholm träffar hon Minken, Alex och Elina som lär Jonna hur man överlever...
Omdöme: Jag tycker Hoppas är en bra historia och bra skriven! Jonna kändes väldigt verklig. Fast ibland hade jag lite svårt att hålla reda på alla människor...
Betyg: 3/5




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.