18 oktober 2011

Augustnominerade 2011

De 6 nominerade till "Årets svenska barn-och ungdomsbok" är

  • "Konstiga djur" av Lotta Olsson - Har inte läst den...
  • "Pojkarna" av Jessica Schiefauer - Jag lånade faktiskt den i dag :)
  • "Den tysta minuten mellan" av Viveka Sjögren - Läste den för ett tag sen, jag tycker inte den ska vinna Augustpriset men den var helt okej...
  • "Cirkeln" av Mats Starndberg - Varför pratar alla om den!? Redan innan den kom ut blev den känd! 
  • "Petras prick" av Maria Nilsson-Thore - Har inte läst den...
  • "Vita streck och Öjvind av Sara Lundberg - Har inte läst den...
Jag hoppas "Pojkarna" ska vinna tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.