24 september 2011

Och? av Bitte Havstad

Titel: Och?
Författare: Bitte Havstad
Sidor: 192 sid, Inb
ISBN: 978-91-7299-393-8
Ca-pris: 173 :-
Kom ut: Augusti, 2010


Om boken: Erika håller på att vänja sig vid ett liv med nyskilda föräldrar. Förutom att bo på två ställen måste hon nu åka tåg till skolan när hon bor hos pappa. Men på tåget känner hon igen en kille från skolan. En ganska ny kille som det går rykten om. Att han snor bilar och är bråkig. Men det är ingen som vet säkert. Under tågresorna börjar Erika lära känna Jimmy, som kille heter. Han är inte alls som folk säger. Men när ett fönster krossas och Jimmy försvinner blir det knepigt. Erika är den enda som tror att Jimmy är oskyldig.


Om författaren: Bitte Havstad bor på Styrsö i Göteborgs södra skärgård och är utbildad scenograf. Hon har gått manuskurser och skrivit flera manus för både film och teater. Hon är engagerad i BRIS och hennes erfarenhet av samtal med barn och ungdomar märks i hennes böcker.


Omdöme: I början tyckte jag att det var svårt att hålla reda på alla personer men sen lärde jag mig! Den var bra och man kände igen sig.

Betyg: 3/5 stjärnor

Av Bitte Havstad har Opal tidigare bl.a utgivit:
"Min storebror Robin" (2006)
"Ofrivilliga syskon" (2008)
"Parisresan" (2009)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.