21 september 2011

Boknea!


Första bokbloggar intervjun. Kopierad av Bokclara


Förnamn: Linnea
Ålder: Fyllde 15 första juni
Bloggar påBoknea
Beskriv dig själv med tre ord: Ojdå, det var svårt. Men jag väljer glad, nördig och lat. Det beskriver mig rätt bra.
Det här visste ni inte om mig: Jag tycker fötter är det äckligaste som finns. Om någon nuddar mig med sina fötter blir jag galen. 

Fritidsintressen, utom böckerna: Jag tränar simhopp och innebandy och tycker båda är jätteroligt. Jag umgås också mycket med kompisar och tittar väldigt mycket på Glee och Team Starkids produktioner (sök på dem på youtube om ni undrar vad det är).

Beskriv din blogg: Min blogg är lite som en spegling av mina intressen. Jag skriver främst om böcker jag läst, böcker jag vill läsa eller annat om böcker. Ibland slinker det dock in inlägg som har med helt andra saker att göra, men oftast är det en bokblogg, eftersom böcker är mitt absolut största intresse. Jag skriver mest för att få skriva av mig lite, samt för att jag både älskar att uttrycka mina åsikter och att läsa. En bokblogg är helt perfekt för mig.

och här kommer Neas tre frågor...

Roligaste med att blogga?
- Det finns så otroligt mycket roligt i bloggandet. All fin respons, nya kompisar och trevliga människor. Det är som en helt egen liten värld full av personer som älskar att prata om precis samma saker som jag själv. Bloggen har också blivit något som jag är otroligt stolt över, och jag älskar känslan av att publicera ett nytt inlägg och känna att där gjorde jag något bra. Men det absolut bästa men att blogga måste ändå vara alla trevliga människor. De slår allt!

Om du en dag skulle vakna upp och bara ha en vecka kvar på jorden, vad skulle du läsa då? 

Jag skulle undvika alla dystopiska böcker jag älskar så mycket. Kanske skulle jag läsa om någon Harry Potter-bok, bara för att de är så otroligt bra! Men att läsa skulle nog inte vara min högsta prioritet om jag bara hade en vecka kvar att leva. Om det inte är så att jag kommer till någon annan planet?
Vilken bok sammanfattar bäst hur du känner dig just nu?
- Ojdå, nu blev det svårt. Just nu är jag glad men ganska trött. Kanske någon bok ur En Prinsessas Dagbok-serien. Mia brukar ha mycket att göra men ändå vara på gott humör. Jag vet inte, men jag är i alla fall sugen på att läsa den serien just nu. 

Tack för att du ville vara med Nea!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.