12 augusti 2011

Bokhylla del 2

Här kommer andra delen av min bokhylla missade ni första så finns den här :D


  • "Ugglor i bagermossen" av Petrus Dahlin - Kalle Skavank böckerna är väldigt bra fast skrivna för mindre :D
  • "Alva blir kär" av Pernilla Gesén - Jag gillar Alva böckerna jättemycket när jag var liten. Jag skickade t.o.m. brev till henne. Denna boken fick jag av författaren när jag skickade brevet men det ska jag berätta om när jag skriver om "författarbreven" nästa gång XD
  • "Molly Moon stannar tiden" av Georgia Byng - Bra bok!
  • "Karolins löfte" av Cecilia Lidbeck - Boken är inte så känd men jag tycker de är bra (fast jag läste dem för jättelänge sen!).
  • "Kompisboken" av Lin Hallberg - Böckerna är bra men lite för klassiska tycker jag...
  • "Hjärta & Smärta" av KP (kamratposten) - Boken är skriven av brev som har kommit till KP om kärlek eller liknande.
  • "Alvas kompis blir sjuk" av Pernilla Gesén - Läs "Alva blir kär"
  • "Judy Moody räddar välden" av Megan McDonald - Jag gillade böckerna när jag var liten men nu kommer jag inte ihåg något knappt....
  • "Överlevnadsboken" av Thomas Eriksson - Jag har skrivit om den här
  • "Anne på grönkulla" av L.M. Mountgomery - Mammas gamla bok men jg har inte läst den fast det ä en klassiker :o
  • "Den mystiska flaskposten" av Peter Gissy - Spännade bok!!
Jag skriver inte så långt om böckerna men om ni vill veta mer om dem får ni söka på titeln.

Vågar du klicka här<33 Lovar att det inte är något virus :D


1 kommentar:

  1. Hoppas du haft det bra på lägret!
    När tror du att du kommer hem från Stockholm? :)
    Kram Josefine
    Ps.Jag har (äntligen..) skaffat en blogg!
    http://mondayjosefine.blogspot.com/

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.