8 juli 2011

Fredagsidan v 27

Inte min bild... Det finns oxå "Det kunde varit värre" och "Fjorton år".
"Tretton år" av Judy Blume (det är nog en ganska ovanlig bok! Pappa köpte den på loppis för nåt år sen men den är ganska bra!)

Sista dagen på sommarlovet kändes det rätt pirrigt i magen. Det kanske gäller alla som ska börja på högstadiet? Men jag har just fått veta att Rachel, min bästa kompis, inte skulle komma i samma klass som jag. 
Rachel var lika nervös som jag, livrädd att inte hitta sitt klassrum och för att göra bort sig redan första dagen. 
Vi hade inte behövt vara rädda. Allt gick bra och världens gulligaste kille åkte med samma skolbuss som vi! Hade det bara berott på skolan, skulle nog höstterminen ha blivit riktigt bra. Men det var något annat som hände, något som vände upp och ner på hela min tillvaro, något som faktiskt förstörde hela julen för mig - ja, nästan hela vårterminen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.