19 juli 2009

Sommar

Förlåt att jag inte har skrivit på länge, men det är inte så många som läser så det gör väl inget. Jag har varit på Öland och helsingborg i sommar. Jag har läst 17 böcker böcker i sommar. Två böcker som jag har läst i sommar som var väldigt bra heter Fergus Crane och Klaras hemlighet. Fergus Crane är skriven av Paul Stewart & Chris Riddel. I seriern finns tre böcker men bara en bok är svensk översatt en så länge. Böckerna heter Fergus Crane, Hugo Pepper och Corby Flood.
Klaras hemlighet är skriven av Christina Wahldén. Det är ingen serie men Christina skriver andra böcker både vuxen- och ungdomsböcker. Hennes böcker är väldigt känslorika. Klaras hemlighet handlar om att hennes pappa sitter i fängelse och sin mamma bor på mentalsjukhus för hon blev så ledsen när hon fick veta vad pappan hade gjort.
Jag lägger hit några länkar om de böckerna.
Klicka här om du vill veta mer om Paul Stewart och Chris Riddell>www.stewartandriddell.co.uk/(den är på engelska)
Klicka här om du vill veta mer om Christina Wahldén>http://www.wahlden.tiden.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.