1 september 2015

Läst i augusti

Antal lästa böcker: 6 böcker:

  • Fantasy av Malte Persson
  • Mammalia Ulrika Kärnborg
  • Ojura av Stina Stoor
  • Wrong exit av Mary Chapman
  • Ravioli av Klas Östergren
  • Jag är Malala av Malala Yousafzai och Christina Lamb.

Kommentar: 6 böcker är jag nöjd med, men de fem översta är noveller så det går inte riktigt att räkna dem som böcker. Det är lite kul att de sex böckerna läste jag ut mellan första och tredje augusti, efter det så har jag bara läst Odinsbarn. Så under tre dagar läste jag sex böcker (jag hade fortfarande mitt readathon då) och de andra 28 dagarna har jag inte läst ut en enda bok.

Recenserade böcker: Bara Jag är Malala men de andra är så korta att det är svårt att göra en recension.


Antal lästa sidor: 461 sidor
Kommentar: Så få sidor har jag nog aldrig läst under en månad.

Bäst: Jag är Malala
Sämst: Ojura

Kvinnliga författare: 5/7
Manliga författare: 2/7
Novell: 4 stycken
Tegelsten (över 450 sidor): -
Engelska böcker: Wrong exit
Snyggast omslag: Mammalia
Före detta hyllvärmare: Alla sex typ.
Läst som e-bok: -

Jämförelse med juli: Då läste jag 10 böcker och 2738 sidor, så det var ju mycket bättre. Men det var extremt mycket läst i juli och det var sommarlov.
Läsa i september: Först och främst ska jag läsa ut Odinsbarn och kanske lite annat för Bokmässan.
Bokrelaterade händelser i augusti: Inget förutom att jag var med i JP för bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.