30 september 2015

Bokmässan 2015: Lördag

På lördagen var jag på Svenska mässan kvart i 10 och jag ville se Clara Henry kl 10 så vi kom alldeles lagom till det. Hon pratade i GPs monter och det var mycket folk som lyssnade. Detta programmet fanns inte med i mässplaneraren utan Clara hade bara skrivit om det på sin blogg, så det var ändå inte JÄTTEmycket folk. Jag hade med mig hennes bok Ja jag har mens, hurså så jag fick den signerad och så tog vi en bild med Clara. Det var en fotograf från GP som tog en bild på oss tre samtidigt och sa att vi skulle skriva upp vårt namn för att det kanske skulle vara med i tidningen. Det hade varit roligt men det blev tyvärr inte den bilden. Senare hade Clara Henry en signering i Bonniers monter och den fanns med i mässprogrammet så det var extremt mycket folk. Folk började köa en halvtimme innan hon kom och kön gick runt hela Bonniers monter typ. Hon fick ställa in nästa intervju och det var Bokmässans längsta kö genom tiderna. Jag stod inte i den kön men jag såg hur den ringlade sig bland allt annat folk.




Efter att ha sett Henry så gick vi runt bland montrarna och sen var min tredje och sista intervju. Den var med Alex Haridi på samma scen som dagen innan. Den gick också bra och det var roligt. Här kan ni se film från det. Det var skönt när alla intervjuer var gjorda för då kunde jag bara gå runt och slippa vara nervös. I slutet av dagen så tittade jag på Emma Hamberg och Anette Rosvall när de lagade mat. De gjorde en efterrättssoppa som de sen bjöd på. Det var apelsinsoppa av något slag och så serverade de det med glass. När de tog fram glassen så var det Mormor Magdas därproducerade glass och jag blev lite förvånad för jag jobbar där och det är ett ganska litet företag. Det var kul! Vid 17 var Bokmässan 2015 över för mig och jag tog bussen hem. Det var roligt i år och jag lyssnade på många bra program. Jag köpte en del som jag ska visa imorgon. Jag tog också en del bilder som jag ska lägga upp i ett kommande inlägg. Vi ses nästa år Bokmässan!

Alex Haridi & jag

2 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.