31 mars 2015

Läser just nu:

Jag hittade den här "just-nu-enkäten" hos Enligt O och tyckte den var kul.

Vid sängen: Just nu läser jag My true love gave to me av massa kända ungdomsförfattare. Jag har kommit till den tredje berättelsen nu och den är bra men det går segt framåt. Det är vinterberättelser och nu har jag mest vårkänsla så det passar inte så bra, men men.

Vid soffan: Jag läser aldrig vid soffan och jag sitter knappt i soffan överhuvudtaget... Det är i så fall om jag ser nåt på TV någon helg, men jag kollar väldigt sällan på TV.

jobbet skolan: Där är det ingen skönlitterär bok utan massa annat, men nu har det lugnat ner sig och påsklovet närmar sig!

Utmaningsbok: Hmm... Ja har lite svårt att förstå denna rubriken men en utmaning till bok är någon tjock, engelsk bok. Jag försöker ju läsa mer och mer på engelska och My true love gave to me som jag läser just nu är på engelska och den är ganska tjock. Så det får bli mitt svar.

Bokcirkelbok: Vi ska läsa Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman. Jag läste den i februari så jag behöver inte läsa den just nu, och det är ganska skönt.

På läsplattan: Jag har ingen läsplatta, men jag läser e-böcker på mobilen då och då. Nu har jag en månads fri läsning på Readly och då har jag läst Gul utanpå av Patrik Lundberg. Jag tycker den är riktigt bra och intressant, jag tror jag läser klart den ikväll.

Borde börja med: Det finns det en hel del som jag borde ha läst, alla mina hyllvärmare egentligen. Några böcker jag längtar speciellt efter är Fangirl, Jag är Malala, Maze runner och Legend. Jag har haft alla dem hemma under en ganska lång tid men inte läst dem.

Längtar efter att få läsa: Nu svarade jag visst på denna frågan i föregående fråga men en bok som jag längtar efter men inte har hemma är Allegiant av Veronica Roth.

Senast köpta bok: Jag köper så sällan böcker alltså. Kommer inte ens ihåg den senaste jag köpte. Det var nog typ på Bokmässan.... Men jag reserverade Girl online av Zoe Sugg på biblioteket om det räknas. Zoe Sugg är en vloggare som jag brukar titta på och nu har hon publicerat en bok som jag vill läsa.

Skulle vilja köpa: Sätt mig i brand av Tahereh Mafi för jag har inte läst den än och då avslutar jag serien. De andra böckerna är så bra!

2 kommentarer:

  1. Har börjat på en lista med boktips så tack för tipsen!
    Har en intervju med författaren Ann cleeves i min blogg idag! Författaren till Vera och Shetland som gick på tv nyss. Kul om du vill läsa:)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.