10 mars 2015

Day 28 – Favorite title

Inlägg i bloggserien 30 days.

Jag gillar titlar som har koppling till böckerna och man förstår varför förlaget valde just den titeln, t.ex Jag ger dig solen av Jandy Nelson. Innan man läser boken så är den ganska oförståelig, för ingen kan ju ge bort solen. Men efter att man har läst den så förstår man titeln och de säger också något liknande i boken.

Jag tycker också om titlar som är fina och speciella som Oceanen vid vägens slut och Det handlar om dig. Sen finns också titlar som gör en nyfiken. Ett bra exempel på det är Rör mig inte! för man blir nyfiken på den överstrukna "inte". Menar de att man ska röra eller inte?

Jag har märkt att jag gillar de flesta titlarna på böcker som jag tycker om. Kanske för att jag direkt kopplar böckerna till att de är bra.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.