5 mars 2015

"Blandband"

av Steven Camden.

Förlag: Atrium förlag (Tack för boken!) Nu ska jag äntligen recensera denna boken som jag fick som recex i augusti... Först hade jag krångel att jag inte kunde läsa den på mobilen, för jag fick den som e-bok, och sen så tar det alltid längre tid när jag läser på mobilen men jag trodde inte det skulle ta sån här tid.
Sidor: 363 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 14-18 år

Handling:
2013
13-åriga Ameliah bor hos sin mormor efter att hennes mamma och pappa nyligen har dött. Hon börjar leta i hennes föräldrars gamla lådor och hittar flera blandband. Ameliah börjar lyssna på dem och hör då en röst som verkar prata med henne.

1993
Ryan bor med sin pappa, hans nya fru och hennes barn Nathan. Nathan är elak och gör livet svårt för Ryan. Han slåss och mobbar Ryan utan att föräldrarna märker det, men Ryan träffar en tjej som lyser upp tillvaron.

Omdöme:
En intressant bok med kul upplägg. Jag gillade att de hade koppling till varandra men jag läste jättelångt utan att förstå vad det var för koppling. Det kan ha berott på att jag läste under så lång tid men jag förstod verkligen inte hur det hängde ihop. Ryan är Ameliahs pappa och det borde man ha förstått redan i början, men jag trodde att Ryan levde 2013 och tvärt om, så jag fick inte ihop det. Jag älskar böcker där karaktärerna hör ihop.

Språket hade inget extra men det var lätt att hänga med i. Det är ett enkelt språk utan krångel. Det är en intressant bok men jag tror inte det är en bok som man tänker på efter att man har läst ut den. Den är lite för enkel och inte så djup.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.