11 november 2014

"Vad Milo såg"

av Virginia Macgregor.

Förlag: Stimpla Publishing
Sidor: 363 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 14+

Handling: Milo är en nioårig pojke som har ett synfel. Han ser som om man kollar genom en toalettrulle och hans "hål" blir bara mindre och mindre. Men ändå ser han grejer som alla vuxna missar.

Han älskar att ta hand om sin farmor som bor uppe på vinden och sin minigris Hamlet. En dag tvingas farmor att flytta till ett ensamt vårdhem och där är Milo den enda som ser hur fel allt är. Det enda de får äta är potatis och chefen snålar på allt. Det är kallt, de blir instängda och massa regler. Samtidigt blir vårdhemmet nominerat till ett pris och Milo kan inte låta det hända!

Omdöme: 
Denna var så mycket bättre än jag trodde! Den lät intressant men jag trodde den skulle vara lite seg. Istället flöt den på jättebra och jag tyckte det är en väldigt mysig bok! Det är mysigt att läsa om en nioåring som verkligen försöker att hjälpa alla. Det är en feelgoodbok även om den har sorgliga ämnen och Milo har det svårt. Jag blev glad av att läsa den och ville ha mer och mer.

Det är många fina karaktärer och boken är uppbyggd så man får följa alla personer. Jag tycker det är lite svårt att veta vad det är för en bok. Det är ingen barnbok även om det handlar om ett barn, men det funkar för både ungdomar och vuxna enligt mig.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.