30 september 2014

Nytt från Bokmässan

Det här är det som jag fick med mig hem från Bokmässan. Jag är jättenöjd och det finns några böcker som jag har velat läsa länge. På den första bilden är det som fanns i en goodie-bag på bloggminglet, jag tror att de var kvar från Barnbiblioteksträffen men jag är inte säker.

  • En anteckningsbok med samma omslag som Sagoberättaren.
  • Två vykort, de till höger på bilden.
  • Ett Erebos-USB.
  • Muffinsformar
  • Nyckelband med Opals bokfigurer.
  • Boken Svarta tornet av Malin Stehn. Jag har inte hört något om den men jag har läst Ibland vill man inte gärna gå in fast regnet öser ner som Malin Stehn har skrivit.

På denna bilden var resten av böckerna som jag fick på minglet. Nu ser jag att det blev väldigt många men först valde jag bara tre böcker. Sen hade de Låt vargarna komma i en annan kasse som man fick så Carol Rifka Brunt kunde signera och också Världens ände som Ali Lewis signerade. I slutet så låg Mammas liv kvar och då tog jag den också för den hade så fina bilder. 
  • Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt - Tycker det omslaget är så snyggt!
  • Världens ände av Ali Lewis.
  • Sex med mera av Sandra Dahlén - Jag såg Sandra Dahlén på mässan och när jag stod och valde så pratade jag med Suzann som också var bloggambassadör förra året, och hon sa att denna var väldigt bra. Den har också fått väldigt mycket uppmärksamhet.
  • Onanisterna av Patrik Lundberg - Också denna har fått mycket uppmärksamhet och jag och Ingerun stod och pratade om den. Vi vill både läsa den för Patrik Lundberg har skrivit andra bra böcker men vi hade reagerat på titeln. Men då sa Paula att den var väldigt, väldigt bra och att titeln står för något annat.
  • Miriam om natten av Maria Nygren - En ungdomsbok som kommit ut nu, jag vet inte så mycket om den förutom att författaren också har skrivit Fjärde riket. 
  • Mammas liv av Mi Tyler - En bilderbok som handlar om en tjej vars mamma har cancer. 
Detta är fyra korta engelskaböcker som jag vill läsa bara för att öva engelska. Det var ett erbjudande med fyra engelska böcker för 50 kr i Hegas monter. Jag har inte hört något om författarna eller böckerna utan valde bara med hjälp av omslagen.

Inte vem som helst av Nina LaCour köpte jag för att jag gillade hennes tidigare bok så mycket och har velat läsa denna länge. Cirkeln har jag läst men jag ägde inte boken, och man fick välja en pocket från Engelsforstrilogin av Värsta boken när de hade boksläpp efter en intervju. 

Det här är andra smågrejer som jag fick med mig hem. Lilla flaskan till vänster är "Eye make-up remover" som jag köpte samtidigt som jag köpte en Veckorevyn. Mobilhållaren för springturer fick man när man köpte något hos Rabén och det andra är två pins som jag fick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.