1 september 2014

Läst i augusti

Antal lästa böcker: 2 böcker:
  • Erebos av Ursula Poznanski.
  • Vero hit & dit av Katarina Kieri.
(Uppd. Jag läste en e-novell också, Falangbytaren av Veronica Roth.)

Kommentar: Inte bra alls! Jag har aldrig läst så få böcker sen jag började räkna, och det var typ 2007! Jag var bortrest den första veckan, sen tog jag vara på det sista av sommarlovet och sen började gymnasiet. Så jag antar att jag inte har haft så mycket tid.

Det är lite kul att jag faktiskt läste ut de både under samma kväll. Jag hade hållit på med Erebos i några veckor och sen började jag på Vero hit & dit som jag läste ut på kvällen.

Uppd. Jag kom på att jag läste Falangbytaren som är en novell i Divergent-trilogin också. Den var på 59 sidor.

Recenserade böcker: En av böckerna, men jag ska recensera den andra också.

Antal lästa sidor: 611 sidor
Kommentar: Väldigt lite men det var ju bara två böcker.


Bra: Vero hit & dit
Bäst: Erebos

Kvinnliga författare: 2/2
Manliga författare: -
Novell: -
Tegelsten (över 450 sidor): -
Engelska böcker: -
Ljudböcker: -
Snyggast omslag: Vero hit & dit
Före detta hyllvärmare: Erebos, i alla fall nästan för jag har haft den sen i våras.
Läst som e-bok: -

Jämförelse med juli: Då läste jag fler böcker men det var många noveller, så det blev bara 800 sidor. Det var ändå bättre än detta.
Läsa i september: Flera recex och andra böcker som jag måste läsa innan Bokmässan, som är om mindre än en månad nu.
Bokrelaterade händelser i augusti: Inget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.