9 juni 2014

Sommar-tag

Nu är det sista veckan innan jag får sommarlov och denna helgen och nu några dagar i början av veckan är det fullt upp. Igår var jag på orientering i Skara och idag har jag varit på Liseberg med min klass och i morgon är jag i skolan hela dagen för att göra föreställningar. Därför gjorde jag en sommar-tag till ett tidsinställt inlägg för att bloggen inte ska stå tom i flera dagar.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Först och främst är det de fem böckerna som jag lånade i veckan, men dem glömmer vi nu och väljer istället:

  • Rädda mig inte! av Tahereh Mafi.
  • Insurgent av Veronica Roth.
  • Paper towns av John Green.
  • Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs.
  • Jag  biter i apelsiner av Annakarin Thorburn.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Ursula Poznanskis två böcker Saeculum och Erebos ska jag läsa och jag tror de är bra när jag väl börjar men jag har skjutit på dem ett tag nu. Jag måste läsa dem innan Bokmässan i höst.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
På min baksida.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Det blir nog mycket på baksidan, men också sängen, balkongen och lite på stranden. Även om det inte brukar bli så mycket läst på stranden för att det är sandigt och jobbigt att läsa där.


5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Kan nog bli Insurgent eller Rädda mig inte!. 

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Sarah Dessens böcker är väldigt somriga och bra fast nu jag har inte läst hennes senaste. Annars borde alla läsa Divergent och Jag går dit du går av Nina LaCour.

7. Strand eller hängmatta?
Jag har ingen hängmatta, men jag gillar inte att läsa i hängmatta egentligen. Den rör sig och man måste orka hålla upp boken för att inte få ont i nacken, så jag väljer stranden.

8. Deckare eller roman?
Roman. Jag tycker det är svårt att hitta deckare för ungdomar och så har jag inte så bra koll på vuxendeckare.

9. Favoritgenre?
Ungdomsböcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.