7 maj 2014

Bokklubb & nya låneböcker

Mitt liv är väldigt fullt just nu i både skolan och på fritiden, det har varit det i ungefär en vecka och kommer nog vara så en vecka till och det är därför jag bloggar varannan/var tredje dag istället för varje. Idag var jag på biblioteket för min bokklubb. Vi skulle prata om Rör mig inte! av Tahereh Mafi men vi pratade mest om annat. Det mesta var inte ens bokrelaterat, och det är ovanligt. Jag hann kolla i Svensk Bokhandels tidning om Sommarens böcker 2014. Det var inte så många som jag inte visste om, men det är flera som jag vill läsa. För vårens böcker var det mest Rabén & Sjögrens böcker som jag var intresserad av, och så är det för sommaren också. Nästan alla deras vill jag läsa medans av de andra förlagen har jag inte hittat så många.

Jag lånade två böcker, båda är två korta böcker på engelska av amerikanska författare som jag gillar mycket. Den första jag hittade är Infinity av Sarah Dessen. Jag vet inget om den men jag vill läsa fler böcker på engelska och den är lättläst. På baksidan beskrivs förlaget med "Brilliant stories from your favourite authors at a pocket-money price".

Den andra är David Levithans Love is the higher law. Jag fick veta idag att den på svenska heter En bit av mig fattas som jag har velat läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.