3 december 2013

Föreställningen Words of mouth

I lördags var jag på en dansföreställning med några kompisar. Det hette Words of mouth och har gått på kulturhuset Spira i Jönköping under hösten. Det är den första dansföreställningen jag har gått på men jag förstod ändå att det var ett väldigt speciellt uppträdande.

När det var dans så var det helt tyst och man hörde golvet och nästan lederna knaka (det var en ganska liten sal). Dansen var väldigt sakta och de gick runt. Det var också väldigt speciella ansiktsuttryck, på bilden längst ner kan man se lite.

Mitt i allt var det som en podcast, där de satt och pratade. Varannan pratade på svenska och den andra engelska och så hade de åtta minuter var, några gånger. Jag tyckte det var svårt att förstå vad de pratade om och tyckte det var segt. Det kändes väldigt spontant men det var det nog inte. Det kom in en utklädd björn och bjöd publiken på kaffe i mitten också.

Vissa bitar tyckte jag var konstiga men det fanns roliga delar också. Man måste vara beredd på att den är väldigt speciell! Här är några pressbilder som jag hittade här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.