16 november 2013

Året som bloggambassadör

Den första december är jag inte längre en av Bokmässans bloggambassadörer utan då utser de nya. En bloggambassadör ska skriva om Bokmässan innan, under och efter mässan och skriva ett inlägg i veckan på deras community under året. De vill ha så nischade bokbloggar som möjligt men du förlorar inget på att söka! Läs all information och hur du anmäler dig, här.

Att vara bloggambassadör har varit väldigt roligt, och lärorikt! Det började med att jag för nästan exakt ett år sen såg att de sökte och läste lite om det men jag tyckte inte det riktigt var för mig. Sen så läste jag Sofies inlägg om hur det var att vara bloggambassadör 2012 och tyckte det lät kul. Jag anmälde mig och blev vald!

Året har gått fort, det känns som det var nyss som jag var i Göteborg på inspirationsträff i februari. Den träffen var nästan lika rolig som själva Bokmässan! Vi träffade de som håller i Bokmässan, diskuterade vad vi ville göra och bara boknördade. Vi fick övernattning på Gothia Towers vilket var lite speciellt: det var första gången jag sov över själv på hotell och jag låg där i min King Size-dubbelsäng och var helt uppskruvad av att träffa massa bokbloggare och planera Bokmässan. Det tog tid tills jag somnade!

I början av sommaren så började jag planera ungdomsbokbloggsträffen, att kontakta förlag och författare att intervjua och det fortsatte jag att ordna med tills på lördagen under mässan. Jag skrev intervjufrågor, samlade ihop goodie-bag-böcker och gjorde inbjudan.

På grund av att jag var bloggambassadör så fick jag erbjudanden som att intervjua författare och inbjudan till mingel under Bokmässan, vilket var jättekul! Jag blev till och med intervjuad av UR och var med på TV. Och kanske hade jag inte fått det jobbet jag har nu om jag inte varit bloggambassadör, för JönköpingsPosten "hittade" mig under Bokmässan.

Sist men inte minst har jag hittat nya bokbloggar och lärt känna personerna bakom!
Hotellrummet jag hade på inspirationsträffen.

Tomas Di Leva på Pressnatta, dagen innan Bokmässan började. 
Bloggmingel.

Efter intervjun som jag höll i med Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck.

Rebus för bokbloggarna på minglet.

När Ingerun intervjuar Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren och en del av bokbloggarna.

De som stannade kvar på Google Hangouten med Kristin Cashore.

Kristin Cashore

2 kommentarer:

  1. Hej på min musik blogg har jag börjat blogga om böcker också, så att det är hälften, hälften nästan, lite mer musik, men mycket böcker också. Tänkte fråga om det finns någon speciell hemsida för bokbloggare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en sida som heter bokbloggar.se där de flesta bokbloggar är samlade men jag vet ingen sida för att skriva med bara bokbloggare. Det finns en Facebook-grupp för bokbloggare och sen är många bokbloggare aktiva på Twitter också.

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.