19 augusti 2013

Min designade kalender

Skolan börjar i morgon och i sista sekund har jag fått min kalender. Första året jag köpte en kalender, i sjuan, köpte jag en jätteliten för typ 10 kr och förra året en i A5-storlek och dyrare. Och nu i år har jag tagit det ytterligare ett steg längre och beställt en personlig almanacka.

Jag valde både omslaget och hur den ser ut inuti, och är jättenöjd! Omslaget är blått och vitt, med texten Tova 2013-2014 nästan genomskinligt. Inuti har jag "formulär" som Veckans prov och Veckans att göra. I slutet valde jag kartor (jag var väldigt sugen på att ta sudoku och labyrinter, men valde kartor och nu tror jag det blir bra!), linjerade sidor och lärargrejer för då får man plats för schema, frånvaro och sånt. 

 Det roligaste tycker jag är att det står om det är någon speciell dag bl.a. Bröstcancerdagen (1 oktober) och INTERNATIONELLA CAPS LOCK DAGEN (22 oktober), eller tips som t.ex. "Dubbdäck tillåtna" och "Mors dag på söndag!"

4 kommentarer:

  1. Vart har du beställt den och hur mycket kostade den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Personligalmanacka.se :) De kostar lite olika beroende på storlek, allt står på sidan :)

      Radera
  2. Jag har också en personlig kalender. De är så himla fina och mysiga! (:

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.