2 juni 2013

Vill du vara med på bokomslag eller film?

Just nu kan man vara med i två "bokprojekt". Jag kan tyvärr inte vara med i någon av dem, men jag tror det skulle vara kul!

Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck ger i höst ut boken Vi måste slutat ses på det här sättet på Gilla Böcker. (Det är förresten nästan bestämt att jag ska intervjua dem under Bokmässan, men det tar jag senare... ).

De har en blogg där de skriver om hur det går med skrivandet och hur det är att skriva tillsammans. Nu söker de en blond tjej (som ser ut att vara 18-19 år) och en brunhårig kille (24-25 år) som vill vara med på omslaget. Jag skulle tycka det var jättekul att vara med på ett omslag, men jag är lite för ung och kan inte ta mig till Stockholm. Här kan du få mer info. De skrev inlägget i onsdags, men de söker fortfarande någon.

Jag är jättesugen på deras bok, jag hörde lite vad den handlar om när jag praoade där, men jag tror inte det har blivit officiellt än.


Det andra är filmatiseringen av Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. De söker tjejer som är födda 1990-1998. Dit skulle jag kunna söka, men jag är inte intresserad av skådespeleri. Vilka städer och datum som de har castings kan du se här.

2 kommentarer:

  1. Kan du tipsa om fler sådana här inlägg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är inte så ofta jag hittar sånna grejer, men om jag hittar något intressant så brukar jag skriva om det.

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.