13 juni 2013

Tag: Sommarläsning

Jag blev taggad av Bokkatten att göra Sommarläsningstaggen

1. Vilka fem böcker bara MÅSTE du hinna läsa i sommar? 

  • Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs.
  • Francesca av Melina Marchetta.
  • Två eller tre saker jag glömde berätta för dig av Joyce Carol Oates.
  • Vår katastrofala historia av Jess Rothenberg.
  • Alla Harry Potter-böckerna

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i? 
 Beautiful creatures (av Kami Garcia och Margaret Stohl) ska jag läsa, jag tror den är bra när jag kommit in i den,, men jag orkar inte börja med den...

3. Var är bästa stället att läsa i sommar? 
Fint omslag!
På förmiddagen är det på min baksida i en solstol, och på eftermiddagen och kvällen på balkongen.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans? 
Det blir alltid i sängen, men jag brukar läsa på baksidan också.

5. Vilken bok tror du kommer att bli sommarens bästa? 
Kanske Francesca?

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
 Jag, En av David Levithan, inte för att den är somrig utan för att den är så bra!

7. Strand eller hängmatta?
Om man menar var man ska läsa, så tycker jag stranden för det är jobbigt att hålla uppe boken när man ligger i hängmattan men det är skönare att ligga i en hängmatta.

8. Deckare eller roman?
Roman kan ju vara lite vad som helst, så jag väljer det.

9. Favoritgenre?
Hmm... Jag läser helst verklighetstrogna ungdomsromaner. Det är inte någon genre men jag tar det.

10. Tagga 3 andra! 
Jag vet inte alls vilka som har blivit taggade så alla som läser detta får göra taggen.


I morgon är sista dagen att vara med i min tävling! Tänk på att man kan tävla för att bara få ett inlägg om sin blogg, man behöver inte tävla för en hel design.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.